Ford Ranger Raptor 2019 w… dieslu. Ciekawa decyzja Forda


Ford Ranger Raptor 2019 zostanie wyposażony w czterocylindrowego diesla EcoBlue o pojemności dwóch litrów. Ciekawa, może nieco kontrowersyjna decyzja Forda obiła się szerokim echem wśród fanów. Ale Ranger Raptor z dieslem w sumie ma sens. 

Ford zaprezentował nowego Forda Rangera Raptor 2019 wczoraj w Bangkoku. Długo wyczekiwany model na chwilę obecną będzie dostępny w wybranych państwach Azji oraz Australii. Dostępność w Stanach Zjednoczonych i Europie ma być dopiero potwierdzona.

Największym zaskoczeniem jest fakt, że nowy Ranger wyposażono w silniki diesla. Jednostka EcoBlue znana chociażby z Transita została wyposażona w dwie turbosprężarki o różnej wielkości. Inżynierowie Forda zarzekają się, że nowa czterocylindrówka jest idealnym rozwiązaniem dla tego pojazdu, ale przede wszystkim idealnym kompromisem pomiędzy osiągami, a niezawodnością i niskim zużyciem paliwa.

A osiągi? 2-litrówka napędzające małego Raptora generuje 210 KM i 500 Nm momentu obrotowego. Sprzężono ją z 10-stopniową przekładnią automatyczną znaną z F-150 Raptora. Ranger Raptor to także wyczynowe zawieszenie Fox Racing, stalowy zderzak ze zintegrowaną płytą pod silnik mocowany do ramy, LED-owe oświetlenie, opony BF Goodrich i dedykowane tryby jazdy. Lista zmian jest oczywiście dużo dłuższa.

https://www.youtube.com/watch?v=QhQWXZmgSdg

Ford Ranger Raptor diesel dobry dla Europy?

Już teraz amerykańscy dziennikarze spekulują, że Ranger Raptor raczej przeciętnie przyjąłby się w Stanach z małym dieslem pod maską. Tam Ranger Raptor miałby trafić z minimum jednostką 2,3L EcoBoost znaną chociażby z dostępnego w Polsce Mustanga. A Ranger Raptor z dieslem w Europie?

ZOBACZ TAKŻE: Ford Ranger Raptor 2019 na kolejnym wideo

Moim zdaniem byłoby to całkiem sensowne rozwiązanie. Europejczycy przyzwyczajeni są do mocnych diesli, a afera dieselgate (patrząc po wynikach sprzedaży na Starym Kontynencie) nie dotknęła naszego rynku w taki sposób, jak dotknęła rynek w USA. Myślę, że najsensowniejszym rozwiązaniem byłoby uzupełnienie europejskiej oferty Forda o Rangera Raptora w dwóch wersjach: z 210-konnym dieslem EcoBlue i mocniejszym silnikiem benzynowym.

Ford Ranger Raptor 2019 – zdjęcia:

Źródło: Ford


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.