OFFroadowe podsumowanie weekendu #2


Zbiórka najważniejszych informacji z weekendu (25-26.02.2017). 

Sezon MXGP rusza

W Katarze ruszył sezon Motocrossowych Mistrzostw Świata. Pierwsza runda odbyła się przy sztucznym oświetleniu na torze Losail. Tony Cairoli (KTM) zdominował stawkę, wracając po dwóch latach na szczyt tabeli klasy MXGP. Kontuzjowany Jeffrey Herlings (KTM) dojechał w punktach. Za plecami Cairoliego zeszłoroczny Mistrz Świata Tim Gajser (Honda) i Clement Desalle (Kawasaki). 
W MX2 obywa wyścigi wygrał Pauls Jonass (KTM).

MXGP Katar – wyniki:
1. Antonio Cairoli 25-25
2. Tim Gajser 20-22
3. Clement Desalle 22-18
4. Evgeny Bobryshev 18-14
5. Romain Febvre 11-20
6. Gautier Paulin 15-16
7. Jeremy Van Horebeek 16-15
8. Jordi Tixier 12-12
9. Glenn Coldenhoff 6-13
10. Max Anstie 8-11
11. Kevin Strijbos 10-9
12. Max Nagl 13-5
13. Jose Butron 9-8
14. Arnaud Tonus 14-2
15. Jeffrey Herlings 3-10
16. Shaun Simpson 4-7
17. Alessandro Lupino 7-3
18. Tanel Leok 5-4
19. Rui Goncalves 2-6
20. Jake Nichools 1-1
21. Valentin Guillod 0-0
MX2 Katar – wyniki: 
1. Pauls Jonass 25-25
2. Benoit Paturel 22-22
3. Julien Lieber 20-20
4. Thomas Kjer Olsen 18-18
5. Michel Cervellin 15-13
6. Jeremy Seewer 9-16
7. Vsevolod Brylyakov 12-12
8. Jorge Prado Garcia 14-10
9. Darian Sanayei 11-9
10. Alvin Ostlund 8-11
11. Hunter Lawrence 3-15
12. Brent Van doninck 4-14
13. Adam Sterry 10-7
14. Samuele Bernardini 16-0
15. Brian Bogers 6-8
16. Thomas Covington 13-0
17. Bas Baessen 7-4
18. Davy Pootjes 0-6
19. Calvin Vlaanderen 0-6
20. Ivo Monticelli 0-3

Dungey wygrywa, Tomac w natarciu

Ryan Dungey (KTM) wygrywa 8. rundę AMA Supercrossu, która odbyła się w Atlancie i umacnia się na prowadzeniu w klasie 450SX. To jednak Eli Tomac (Kawasaki) skradł uwagę kibiców. Po słabym starcie zawodnik Kawasaki przedarł się na drugie miejsce i gdyby nie brak czasu prawdopodobnie zaatakował by Dungey’a. Podium dopełnił Blake Baggett (KTM).

W mniejszej klasie 250SX wygrał zawodnik Husqvarny Zach Osbourne.

450SX Atlanta, Top10:
  1. Ryan Dungey, Belle Plaine, Minn., KTM
  2. Eli Tomac, Cortez, Colo., Kawasaki
  3. Blake Baggett, Grand Terrace, Calif., KTM
  4. Jason Anderson, Rio Rancho, N.M., Husqvarna
  5. Marvin Musquin, Corona, Calif., KTM
  6. Cole Seely, Sherman Oaks, Calif., Honda
  7. Chad Reed, Dade City, Fla., Yamaha
  8. Justin Brayton, Mint Hill, N.C., Honda
  9. Josh Grant, Riverside, Calif., Kawasaki
  10. Dean Wilson, Clermont, Fla., Husqvarna
250SX Atlanta, Top10:
  1. Zach Osborne, Abingdon, Va., Husqvarna
  2. Alex Martin, Millville, Minn., KTM
  3. Colt Nichols, Muskogee, Okla., Yamaha
  4. Joey Savatgy, Thomasville, Ga., Kawasaki
  5. Jordon Smith, Belmont, N.C., KTM
  6. Luke Renzland, Hewitt, N.J., Yamaha
  7. Adam Cianciarulo, Port Orange, Fla., Kawasaki
  8. Fredrik Noren, West Farmington, Ohio, Honda
  9. Kyle Peters, Greensboro, N.C., Suzuki
  10. RJ Hampshire, Brooksville, Fla., Honda

Komisja Europejska ws. obowiązkowych ubezpieczeń

Jak podaje Enduro21 Komisja Europejska oraz FIM Europe zareaguje w tak zwanej “sprawie Vnuka”. Co co chodzi? Słoweński rolnik Damijan Vnuk pracował na drabinie, gdy ta została uderzona przez cofający ciągnik rolniczy. D. Vnuk spadł z drabiny i ubiegał się o odszkodowanie od firmy ubezpieczeniowej (Zavarovalnica Triglav d.d.). Sprawa dotarła do Sądu Najwyższego w Słowenii. Według ubezpieczyciela ubezpieczenie OC nie obowiązuje, jeśli pojazd użytkowany jest poza ruchem publicznym (na prywatnej posesji), stąd firma odmówiła wypłacenia ponad 15 000 euro poszkodowanemu. Sąd Najwyższy zwrócił się do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej o pomoc w orzecznictwie. Uproszczając, z orzeczenia TS wynika, że prawo unijne jest jednolite w tej kwestii i każdy pojazd operujący na terenie Unii Europejskiej powinien posiadać ubezpieczenie OC.
Konsekwencje orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości mogą być ogromne. Istnieje możliwość wprowadenia konieczność ubezpieczenia OC dla wszystkich pojazdów, powołując się na powyższą sprawę. Przeciw właśnie temu chce działać FIM Europe przy (teoretyczny) wsparciu Komisji Europejskiej.

GS Trophy pojedzie w Mongolii

Światowy finał GS Trophy 2018 pojedzie w Mongolii, a edycja nazywała się będzie GS Trophy 2018 Central Asia. Ta informacja nie pojawiła się jeszcze oficjalnie w komunikacji BMW Motorrad, ale możemy traktować ja jako pewną. Niestety pewne jest również, że w zbliżającym się finale nie wystartują reprezentanci Polski.
Więcej informacji znajdziecie TUTAJ

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.